skip to Main Content

Hogyan éljük túl a karantén napokat?

Sok ember kényszerül több hétre önkéntes karanténba, ami ismeretlen kihívás legtöbbünk számára. Munkás hétköznapjaink során gyakran vágyálomként fogalmazódik meg számunkra, hogy otthon maradhassunk néhány napig, kipihenve rohanós életünk fáradalmait. Más azonban az önként vállal bezárkózás, pihenés és más a jelenlegi helyzet, ami nem sok választást kínál számunkra. A bezártsággal együtt meg kell őriznünk fizikai és mentális egészségünket is.

Mit tehetünk karantén idején?

Figyeljünk táplálkozásunkra!

Igyekszünk minél ritkábban boltba menni, így abból főzünk leginkább, ami otthon rendelkezésre áll. Tervezzük meg az otthoni menüt és ennek megfelelően vásároljunk. Fogyasszunk minél több zöldséget, akár nyersen, párolva, grillezve stb. Figyeljünk a kiegyensúlyozott táplálkozásra és ne essünk abba a hibába, hogy egész nap csipegetünk. A megfelelő táplálkozásnak, esetleges táplálékkiegészítésnek nem csak a testsúlyunk miatt lehet jelentősége, hanem azért is, hogy immunrendszerünket megfelelő állapotban tartsuk.

Aludjunk eleget!

A megfelelő alvásmennyiség testünknek fontos. Ne essünk át egyik végletbe se! Többen napi 10 órát alszanak ebben a helyzetben, ám a túl sok alvás sem megfelelő szervezetünk számára.

Mozogjunk minél többet!

A testmozgásnak még a szokásosnál is nagyobb jelentősége van. Találjuk meg a számunkra legmegfelelőbb mozgásformát, akár online edzések formájában is. Természetesen ha meg tudjuk oldani a magányos sétát, az is kiváló megoldás.

Legyen napi rutinunk!

Ne töltsük pizsamában az egész napot. Indítsuk egy megszokott rend szerint tisztálkodással, átöltözéssel. Készítsünk tervet a napi feladatokra és tartsuk magunkat tervünkhöz.

Váltogassuk a tevékenységeket!

Próbáljuk meg kerülni a monotonitást, ezért végezzünk egymás követően különböző tevékenységeket, akár eltérő környezetben. Az otthoni munkavégzés mellett a házimunkát is el kell végezni, így akár kisebb háztartási feladatokat is beiktathatunk munkatevékenységünkbe.

Tartsuk fenn a szociális kapcsolatainkat!

A személyes kapcsolatok minimalizálódtak, de a technikának hála, van lehetőség szeretteinkkel, barátainkkal, ismerősinkkel online formában is a beszéltgetésre, társasági életre. Még ha ez most kicsit mást is jelent, mint “békésebb” időkben.

Limitáljuk a hírek “fogyasztását”!

Megbízható forrásból érdemes tájékozódni. Kerüljük a túlterhelt híráramban található ellenőrizhetetlen hírek, álhírek olvasását.

Fókuszáljunk a pozitívumokra!

Figyeljünk a pozitív hírekre is! Ezen túl a saját életünkben is keressük meg a mindennapi, akár apró dolgokat is, amikért hálásak lehetünk.

Mindig az adott napra koncentráljunk!

Nem érdemes hosszútáva tekinteni. Ami most történik velünk, az átmeneti, amit könnyebb elfogadni, ha az adott napra, feladatra stb. koncentrálunk.

Dr Kriston Ildikó vagyok, az ArtHuman Központ alapítója. Végzettségem szerint közgazdász és jogász, táplálkozási tanácsadó és szomatodráma vezető (a betegségek lelki hátterét feltáró módszer) vagyok. Szakképzett gyógytornász kollégáimmal írásainkkal, szolgáltatásainkkal a mozgásszervi panaszok csökkentéséért dolgozunk!

This Post Has 0 Comments

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Back To Top
Táplálkozási tanácsadás - most ingyenesen!
Jelentkezés 04.24-ig!